Oväntat

Inget planerat hände igår. Trodde framförallt inte att jag skulle ha så roligt och trevligt som jag hade. Jag berättade ju tidigare om killen jag skulle träffa som skulle vara vakt för en så kallad backhävare. Tror förvisso inte att det är ett begrepp som används men jag hittade just på det. Iallafall så fick jag träffa en av de två stackare som fortfarande kämpade med sin back. Man skulle kunna påstå att det märktes att han druckit en och annan öl, men han lyckades hälsa på mig iallafall. Vakten, han som jag kom dit för att träffa, var som tur var nykter och som det visade sig väldigt trevlig så vi pratade ett slag innan han var tvungen återgå till sin plikt som vakt. Vi bestämde dock att jag skulle hänga med till studentpuben Origo så småningom, när han var klar med vaktandet. Där hade jag aldrig varit tidigare och hade fått höra både ett och annat ont om stället så lite orolig var jag allt.

Senare satt vi på historiegränd några stycken och pratade om både det ena och andra, men allra mest om spinning. Det visade sig att en av killarna också är på spinning en del så jag fick äntligen diskutera alla instruktörer jag stött på, vilka som är bra, dåliga, konstiga.. men det blev Origo till slut, och det var inte alls så farligt som jag hört (vilken chock). Drack en stor stark, en flaska guiness som jag för övrigt trodde jag tyckte om men insåg att det gjorde jag inte alls, dansade lite bugg, pratade en massa strunt och till slut blev det faktiskt efterfest. Ja det är sant. Jag var så trött så jag hade kunnat somna stående, men bara för att jag aldrig går på efterfest så tänkte jag att jag skulle. Och satt i ett hörn och var smått apatisk. Men ändå. Gick hem till slut och klockan hann nog bli närmare fyra innan jag till slut somnade.

Hade ställt väckaren på nio, men det var bara att glömma att jag skulle upp då. Halv elva blev lite bättre. Och vad har jag gjort sen dess..? Ätit frukost, kollat på gilmore girls och snackat med folk på msn. Perfekt söndag. Snart blir det maxi som vanligt på söndagar, även fast det snöar ute. Måste få frisk luft och lite motion, det behövs. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0