Månadens trista

image194

Ok, 10 poäng till den som kan lista ut vad den här rebusen betyder. Nå, det innefattar pengar som försvinner och en smurf som i slutändan blir ledsen och kinkig. För den som inte visste så är alla under 160 cm smurfar, iallafall enligt reglerna i smurfklubben. Ja, den finns på riktigt, jag har till och med ett häftigt pin som bevisar det. Och nu vet alla dessutom att jag är under 160 cm, men jag tänker inte avslöja den exakta längden, det är aldrig någon som tror att jag är så kort så därför är det högst onödigt att berätta det. Men en smurf är jag, så mycket kan jag säga.

Iallafall. Jag har alltså betalat räkningar idag. Dessutom, och håll i er nu, så har jag gjort en budget för första gången i mitt liv. Wow, eller hur? Jag är rätt less på att ständigt ha inga pengar i slutet på månaden så nu ska jag banne mig ha stenkoll. Jag har delat upp pengarna i kategorier som nöjen, resor, mat osv. Jag får köpa kläder för 700 kr vilket jag ska utnyttja imorgon. Alla skor jag har är trasiga så dags att shoppa nya. Tips på var jag kan hitta snygga och hyffsat billiga skor? Din sko är ok, men alla handlar sina skor där. Lite originellt vore kul, hur lätt det nu är i en relativt liten stad. Jaja. Ingenting med klack iallafall, jag har två par såna som jag köpte förra sommaren, de håller i år med. Så något bekvämt och snyggt och gärna slittåligt. Mina skor håller aldrig mer än en sommar, men jag använder ett och samma par skor i ur och skur så det måste vara bra kvalitet ändå.

Så, nu ska jag slita mig från datorn, duscha och sen ta itu med plugget. Ha en bra dag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0