Hoppsan


Det blev visst inget bloggande imorse. Jag hann helt enkelt inte, kors i taket. Jag brukar ha gott om tid på mornarna. Men idag började jag 08:15 och det hör inte till vanligheterna. Hade ställt väckaren på 05:00 och var orolig för om jag skulle orka upp. Hade jag inte behövt fundera över då en av katterna som bor här (inte min) stod utanför min dörr strax innan fem och jamade, jamade, jamade.. ja tills jag blev galen. Hon brukar aldrig stå utanför min dörr och jama, hon vet att hon inte får mat av mig. Hon kanske var tillfälligt sinnesförvirrad, vad vet jag. Klockan var iallafall 5 i 5 så lika bra att kliva upp och gå ut och gå. Grötfrukost idag igen, men imorgon börjar en ny yoghurtperiod. Jag har ingen särskild mängd dagar jag kör mina olika frukostperioder utan det som styr är hur länge sojamjölken/yoghurten räcker. Ganska trist att inte kunna ta varannan dag ibland om jag känner för det, men det funkar inte att ha båda, en av dem hinner alltid bli dålig...men jag tänkte inte bli sambo med någon bara av den anledningen så jag får stå ut ett tag till.

Ja, så kom jag dessutom på den briljanta idén att träna idag istället för imorgon då jag slutade 10 idag. Så spinning blev det kl 11, med en ny instruktör. Det är alltid lika spännande och inte på ett bra sätt, för min del iallafall. Jag gillar rutin och tycker om när jag är trygg med ett pass. Den här tjejen var en mardröm med tanke på detta. Hon berättade inte om hur många backar det var, när vi skulle maxa eller när det skulle bli återhämtning eller någonting alls av det slaget. Vilket gjorde att jag körde järnet hela tiden i väntan på att återhämtningen skulle komma, men som aldrig kom, så för att inte börja gråta av smärta fick jag hitta mina egna vilopauser här och var. Argh. Dessutom lurades hon hela tiden. "Jah, nu är det bara 30 sekunder kvar, ta i nu!" 30 sekunder passerade och jag gav järnet. Tempot saktade ner och så säger hon: "Jah, bara 1 minut och 30 sekunder kvar nu!" Grrr. E-S blir upprörd. Det är fult att luras. Aldrig mer hennes pass. Och inte spinning dagen efter bodypump igen, stackars ben.
image176

Ja just det, hände något riktigt roligt igår. Gissa vem som ska få vara prinsessa på bal för en kväll? Rätt gissat. Blev bjuden av en särdeles trevlig man igår och balen kommer vara i Luleå första helgen i maj. Givetvis tackade jag ja. Jag menar, sa jag inte just att jag får vara prinsessa för en kväll? Det bästa som finns är att klä upp sig och särskilt när jag får ha min superdupersnygga balklänning. Oh well. Det är en månad kvar ännu.

Nu har jag just ätit lunch och ska ta och hoppa in i duschen. Sen ska jag försöka fixa klart min meritlista och skriva ut en bunt så jag kan gå på stan och söka jobb imorgon. Måste få det gjort nu. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0