Gårdagen

Ja, dagen började med en promenad, sen frukost och så iväg och skriva tentorna. Jo, jag skrev faktiskt två. Den första gick ok tror jag, den andra inte fullt så bra. Men nu är det gjort iallafall. Efter det gick jag hem och bytte om till grön kjol, svarta leggings, svart linne och svart kavaj och gick in till stan i kalasvädret. Väl där så väntade en hel drös med kompisar på Rex där vi skulle käka brunch. Eller ja, de hade redan ätit färdigt i princip när jag kom men.. det blev massa gott, t.ex. gravad lax, äggröra, smulpaj gjord på röda bär..och så ett glas chenin blanc. Lite lustigt kändes det att dricka vin mitt på dan men helt otrevligt var det inte ;) Efter brunschen gick tre av oss på stan. Krossade tyvärr min klädbudget i tusen bitar men jag är hopplös när jag hittar något jag vill ha. Dels blev det en söt blus och ett par shorts på H&M och sen skor förstås. Hittade ett par jag ville ha, men som var lite för dyra så jag skulle gå runt och titta lite på andra affärer.. men i samma stund som jag hittade de första skorna så hade jag redan bestämt mig för att det var de jag skulle ha.



Älskar verkligen de här skorna! De är både snygga och sköna och funkar i alla situationer. Hade de ju till kjol och leggings igår t.ex. Skulle till och med kunna ha dem till balklänningen som är just svart och knallrosa, haha. Det skulle se ut. Men grymt bekvämt i jämförelse med klackskorna jag ska ha. Anyway.. kläderna från H&M är jag lite osäker på dock, så jag lägger ut bilder så får ni gärna säga om ni tycker jag ska behålla eller inte. Har ju öppet köp i 10 dagar så.



Shortsen är något stora, men jag tror de ska vara det? Jag är ju lite in-between storlekar och det är ganska drygt i vissa fall, vet inte om detta är ett sånt fall, där de egentligen ska sitta lite tajtare..men ja, det funkar. Iallafall, det var kläderna och dagen på stan. Gick sen hem igen, bytte om igen (så många olika klädvariationer har jag nog inte haft på en och samma dag tidigare) och gick sen över till tjejerna där vi snoffsade till oss.. hade en jättetjusig blomma i håret, som jag faktiskt kan lägga in en bild på.
Efter detta satt vi ett tag hos killarna som vi skulle äta middag med, bara pratade och hade trevligt. Sen in till stan och middag på Tapas, en liten mysig restaruang som serverar just tapas, förstås. Jag delade en tallrik sniglar, en pilgrimsmussla och en toast med fikon, getost, honung och valnötter (MUMS) med två andra och beställde själv en paella med kyckling och skaldjur och rödbetor inlagda i ingefära. Allt var jättegott, inklusive sniglarna, tro det eller ej! De var inte alls slemmiga som man kan tro. Vi satt iallafall på Tapas till kl 22 tror jag och bestämde oss för att gå ut på Plaza. Första gången sen i höstas som jag var ut i stan och det dröjer tills nästa gång, för ouch, det var dyrt. Men skoj såklart, grymt bra musik på det stället. Blev efterfest på det och alldeles för sent för mig. Ska nog inte nämna hur länge jag sov idag, men ja det behövdes. Pust. Nu ska jag fortsätta mitt söndagsslöande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0