Det stinker surströmming

image211
Nej, det är inget talesätt, utan det stinker faktiskt surströmming ute. Jag hade väl hunnit gå 100 meter på min promenad när stanken slog emot mig. Och den höll i sig hela vägen så jag fick andas genom munnen för att inte få kväljningar. Jag visste inte riktigt vad jag skulle tro, om jag hade nåt fel på luktsinnet eller om hela Umeås befolkning fått för sig att börja surströmmingsperioden tidigt i år. Kom iallafall hem och fick andas ut. Så kom J hem från jobbet och med risk för att bli dumförklarad så valde jag ändå att säga något om surströmmingen. Det visade sig att han och hans arbetskamrat känt stanken med, de hade trott att det var fel på bilen ett tag. Hujeda mig. Jag kräver en förklaring! Det kanske dyker upp något i tidningen under dagen, ska hålla utkik.

Kollade iallafall upp mina bokade träningspass och insåg att det inte bara var funk och core control. Hade bokat spinning, core control och funk. Så jag tror att ändrar så jag har spinning och core control imorgon, annars tar jag ut mig för mycket. Lite lugnare träning idag och så sätter jag fart imorgon igen. Idag ska jag gå bananas med kikärterna också. Lite nostalgi-lyssning så här på morgonkvisten, Boulevard of broken dreams - Green day. Those were the days.. på återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0