Strömsund

Ja, så heter hålan som jag kommer ifrån. Fast om rätt ska vara rätt så kommer jag egentligen från Övre Lillviken som ligger ca 5 mil härifrån, så avsides som det kan bli skulle jag tro. Där bodde jag från att jag var 3 till jag var 14. I Strömsund bodde jag bara i 5 år, men det är betydligt lättare att förklara för folk var det ligger. Hur som helst. Idag var jag ut på en promenad och bestämde mig för att gå upp på Bygda, något av en helt annan värld än vad som upplevs nere "på byn". Det är stora gröna fält, vackra gårdar och en fantastisk utsikt. Jag passade såklart på att ta lite bilder. Kanske kan det vara roligt att se lite av mina hemtrakter. Om inte så får ni helt enkelt bläddra förbi :)


Där nere har vi alltså Strömsund. Den stora bron var en gång i tiden Nordens största hängbro. Nu kanske den halkat ner på listan något.

Väldigt lantligt och vackert.

Jag tror den här blomman har många namn, men jag har lärt mig att den heter Rödblära.

T vå underbart vackra hästar kikade nyfiket på mig när jag närmade mig med kameran. Den absolut vackraste färgen på hästar tycker jag.

Lindbergsbacken. Rena döden på vägen upp, väldigt trevlig på vägen ner.

Medan jag åt lunch såg jag att årets karneval var igång. Här är några utklädda till änglar. Mig lurar de inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0