Full rulle

Den här dagen har gått som på löpande band kan man säga. Först dugga, som jag klarade någorlunda tror jag. Sedan var vi i köket fram till halv fyra då vi jobbade med typisk svensk husmanskost. Min uppgift under dagen var i princip bara att putsa kalvkött, mala det och vacca för morgondagens prinskorvstillverkning. Därefter cyklade jag snabbt hem, sprang i princip bara in för att byta om till joggingkläder och så ut igen och sprang. Sen var tanken att jag skulle på core control så jag cyklade iväg till Iksu, bara för att upptäcka att passet var inställt. Hem igen, in i duschen. Snart insåg jag att jag glömt sätta i mitt piercingsmycke i näsan i all brådska från skolan, så när jag klätt på mig var det bara att cykla tillbaks till skolan igen för att åtgärda. Puh.

Till slut blev det iallafall middag, men det blev en matlåda som inte direkt kändes inspirerande, så tyvärr får middagsbilden utebli idag. Annars så har min beställning från Ellos landat på dörrmattan och den innehöll en bikini av märket adidas som tyvärr var dyr men också den enda som såg vettig ut. Utöver den också en rosa söt tunika som var på rea.. jag kan ju inbilla mig själv att det väger upp för priset på bikinin. Nu råkar jag vara plågsamt medveten om att den bara gör räkningen större. Men nåja, jag har inte handlat kläder sen i höstas och min garderob har blängt anklagande på mig så länge att jag tyckte det fick vara nog. Jag kan inte påstå att jag inte längtar tills min inkomst täcker mer än bara räkningar och mat. Studentlivet har egentligen inte många nackdelar, men trots att de är få så väger de outhärdligt tungt ibland. Men så finns det de dagar då livet bara är alldeles alldeles underbart...


Den här dagen klagade jag då inte.



Kommentarer
Postat av: IzZzY

Det ser härligt ut! :)

2009-04-29 @ 02:56:00
URL: http://izzzy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0