Sommarkänsla

Igår när jag kom in på ica kunde jag bara inte motstå. Det var rent svårt att slita blicken från de härliga röda bären som hägrade, strategiskt placerade ca 3 meter in i butiken i mittengången. Jag visste, precis som alla andra som kastade sig över dem, att de inte skulle smaka särskilt mycket.. men det handlar ju inte riktigt om det, utan att få en försmak av vad som komma skall. Det vill säga en härlig, varm, solig sommar med somriga saker som just jordgubbar. Så jag köpte en ask. Överraskande smakrika för att vara spanska, men de har en suspekt konsistens, lite sega. Det är som att äta halvmogna jordgubbar men av någon mystisk anledning är de klarröda. Klart man börjar undra lite, men där får det stanna.

Jordgubbarna gjorde sitt, de bidrog helt klart med en härlig sommarkänsla. Jag fick nöjet att sprida den känslan till några kompisar igår också då jag tog med några till grillningen. Idag åt jag några till i sällskap med ett glas med bubblande ramlösa jordgubb/lime. Detta plus en balkong och strålande solsken och eftermiddagen är gjord.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0