Mysig kväll på stan

Det blev en riktigt trevligt fredag eftermiddag och kväll måste jag säga. Jag och mitt sällskap satt först nere vid älven och myste i solen och pratade om allt och ingenting. Måsarna flög omkring överallt och folk brukar gnälla på dem, men jag tycker de är söta och framför allt ger dem mig känslan av sommar, så jag kunde inte låta bli att ta lite bilder. Efter det begav vi oss till Lottas krog som trots denna röda dag hade öppet, till vår stora glädje. Jag har hört så mycket gott om deras mat så jag var överlycklig över att äntligen få äta där.

Tyvärr måste jag säga, så blev jag inte överlycklig. Kanske mest för att jag fegade ur och tog mitt andra val på listan. Mitt första var deras laxburgare som lät helt himmelsk, men det kändes ju lite fel att ta en burgare när man väl ska äta lite finare, så det blev pasta med pesto och kycklingfilé. Och visst var det gott. De första tre tuggorna. Sen blev jag less på smakerna, plus att de champinjoner och andra grönsaker som ingick i måltiden blandats in i pestosåsen så allt var grönt bortsett från kycklingfilén. Det fanns egentligen inte mycket att klaga på men heller inte mycket att hurra för. Nästa gång tar jag laxburgaren.

Vi satt faktiskt på Lottas från kl 17 till 21:15, det är bra länge det, men jag märkte inte att tiden rusade iväg. Då är man i bra sällskap! Färden hem blev något kylig då temperaturen som bekant sjunker drastiskt så fort solen försvinner. Nu är jag iallafall hemma i värmen igen och snart ska jag sova, tokigt trött är jag. God natt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0