Läkerol tuggummi

Det har ju pratats en del på olika bloggar om att Läkerol ska utöka sitt sortiment med tuggummi. Det tyckte jag lät helt perfekt, då jag är både tuggummi- och Läkerol-freak. Idag hittade jag dem äntligen på Maxi och köpte med mig Raspberry licorice, Cactus och Salvi. Jag hoppade över Peppermint då jag redan har en favorit i kategorin fräschör (Extra white professional). Jag var rätt säker redan innan på att Raspberry licorice skulle bli min favorit, då jag för några år sen brukade blanda jordgubbs- och lakritstuggummi.

Och så blev det, Raspberry licorice var klockren. Mycket smak som håller i sig länge och lagom konsistens, varken för mjukt eller för hårt. Salvi blev jag lite besviken på då den inte smakade särskilt mycket alls och Cactus har ju en speciell smak i pastillform och hade en lika speciell, om inte snäppet värre kanske, i tuggummit. Som tur var försvann den konstiga bismaken efter ett tag, som påminner om något jag inte riktigt lyckats placera än.. och inte är det kaktus, för det brukar jag inte tugga på så ofta. Men en stor vinnare fick det här testet iallafall. Raspberry licorice är väl värt att testas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0