Kycklinggryta med tomat & kokos

Kanske inte var mitt smartaste drag hittills att sätta igång med en maträtt som tar lite längre tid när jag kom hem efter träningen och var hungrig. Problemet är bara att jag börjar bli lite stressad med tanke på att vi måste frosta av frysen snart och jag vill gärna använda upp de få saker jag faktiskt har kvar. Nu tror jag det bara är ett paket sej, en laxfilé och falaflar kvar faktiskt, bortsett från matlådorna förstås.

Kycklinggryta blev det iallafall idag. Först stekte jag kycklingfilén i små bitar tills den var i princip genomstekt. Sen ner med finhackad ingefära, vitlök och citrongräs. När det fått steka tillsammans ett tag åkte också buljongtärning och röd currypaste ner, rörde om och la till resten som var strimlad zucchini, champinjon och paprika i bitar, krossade tomater med chili, kokosmjölk och broccoli. Sist slängde jag också i finstrimlad basilika, den sista från mina två krukor. Detta fick puttra i säkert 10 minuter till iallafall, innan jag serverade med äggnudlar. En god och mättande måltid, nu ska jag väl orka ta tag i flyttstöket igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0