Hundkött

Imorse såg jag på vakna med the voice som vanligt och hela veckan har jag väntat på att se när Josefin Craaford skulle äta hundkött, som var straffet i en tävling som pågår varje vecka mellan henne och en av de andra radiopratarna, Jakob Öqvist. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om att det finns de som äter hundkött, men då, som många påpekat i upprörda mail till radioprogrammet, vi äter i princip alla andra djur så känns det ju lite konstigt att det ska bli ett sånt ramaskri över detta. Egentligen. Det jag tyckte var det läskigaste med detta var att burken som köttet låg i var 15-20 år gammal, säga vad man vill om hållbarheten på en konserv. Hur som helst så har det av nån anledning lockat även mig att följa programmet mer än vanligt och idag tog hon slutligen en tugga.

Hon verkade tycka det var riktigt äckligt och det såg ut som det skulle komma upp lika fort igen. Förvisso var hon bakis, det kan ha bidragit. Det roligaste var dock att Paul Haukka, som så att säga chefar över radiosändningen, tog tallriken och smakade helt frivilligt - och tyckte det var gott. Vad gjorde han sen? Ja, titta på klippet.. jag säger då det. Jag fick något slags chockat skrattanfall kan jag säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0