Grillad persiljelax & sparris

Hittills har jag inte provat grilla lax i min grillpanna så det blev premiär idag. Och det funkade bara fint kan jag avslöja. Först kryddade jag den med en blandning av havssalt, svartpeppar och finskuren bladpersilja. Sen fick den grillas tillsammans med sparris och halverade körsbärstomater. Till kokade jag potatis och gjorde en kesellasås på kesella, havredryck för en lösare konsistens, örtsalt, svartpeppar, limesaft och mer finskuren bladpersilja. Det blev också en sallad med rädisa och balsamvinäger igen. Ja, vad kan man säga, lax är bland det godaste som finns så jag är jättenöjd med middagen!

Idag var jag för övrigt på sommar-bodypump och jag visste inte riktigt vad som väntade när jag kom dit. Instruktören hade ställt fram en solstol, lagt ut färgglada badlakan, var själv klädd i sommarshorts och linne i glada färger och hade solglasögon och hawaii-blomster runt halsen. Hon hade också fått några kompisar till hjälp som var med och tränade, de hade också somriga träningskläder på sig. En av dem hade förmodligen också fått i uppdrag att springa upp och sätta sig i solstolen under passet :) När instruktören hämtade in passlapparna bjöd hon dessutom på vindruvor. Alla låtar var från tidigare sommarpass och mellan passlåtarna spelade hon svenska sommardängor. Grymt skönt BP-pass måste jag säga!


Kommentarer
Postat av: Molly

hej hej!

det ser ut som att du har haft en bra matdag :p hoppas att du har haft en lika bra dag i övrigt :)

jag bor med min mamma, hund, katt och för tillfället också lillasyster, men hon kommer flytta till veckan. så vi är tyvärr inte ett så stort gäng :)

några planer för helgen? :) själv funderar jag på att åka till IKEA :)

ha en bra kväll. kramar

2009-05-22 @ 19:30:26
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0