Fiskbullar med dillstuvad potatis

Idag tog jag fram de sista fiskbullarna ur frysen, som jag bara värmde upp. Till gjorde jag dillstuvad potatis. Först kokade jag potatisen nästan klar, kylde snabbt ner den i kallvatten och lät rinna av. Därefter stekte jag gul lök i smör tills den blev blank och pudrade den sen med vanligt vetemjöl som fick steka ihop sig ett tag innan jag slog på havredryck. Potatisen delade jag i mindre bitar och slängde ner dem, sen snabbt i med hackad färsk dill (I love my kryddhörna), örtsalt och svartpeppar. Bara att låta det puttra ihop sig i pannan en liten stund, färdigt!

Till detta gjorde jag också en fräsch sallad med blandade grön blad, skivad rädisa och balsamvinäger. Potatisen blev verkligen supergod och krämig, och jag som vanligtvis inte gillar dill så värst mycket blev glatt överraskad. Rädisa är perfekt i sallad också, det blir så krispigt och smakrikt. Som dekoration på maträtten hade jag några rädisblad från blasten - de går faktiskt att äta.


Kommentarer
Postat av: Filibabba

Åh, vad gott det ser ut! :D

2009-05-20 @ 17:55:23
URL: http://filibabba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0