Bovete med keso & fikon

Igår gjorde jag iordning helt bovete, dvs kokade det, kylde ner och ställde i en låda i kylen. Sånt man inte har lust att göra tidigt på morgonen när man är hungrig. Idag blandade jag kornen med valios keso, jag testar den nu eftersom jag tycker arlas är så salt, och det är helt klart en skillnad. Synd bara att den inte är så krämig. Därför blandade jag också i lite yoghurt för att få en bättre konsistens. I med kanel, ingefära och sultanrussin och så serverade jag med ett färskt fikon, jona gold-äpple och blandade nötter. Efter bilden tagits blev det mer yoghurt till och så ringlade jag över lite honung. Väldigt god frukost!




Kommentarer
Postat av: Molly

hej hej!

ser gott ut och låter gott :) bovete är alltid gott.

LIDL har bra keso tycker jag :) billig är den också :) testa den när LIDL har öppnat hos dig :) de har faktiskt en hel del bra varor :p



jag tror att det var torkade dadlar jag köpte, fast de var väldigt mjuka :) mina dadlar var paketerade i en vanlig plastpåse så jag vet inte vilket märke det var, men de såg fräscha ut :) 50 kr/kg är dock inte fy skam :)

har du haft en bra dag? här har det varit bra. sol på förmiddagen och blåsigt och lite regn nu på eftermiddagen.

förresten, har du något tips på något bra matställe i umeå? jag ska ev. dit i början av juni. sist jag var där åt jag buffé på åhléns, men jag vill testa något nytt.

du får ha en fortsatt bra kväll :) kram

2009-05-07 @ 18:34:46
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0