Fruktig quinoasallad med dinkelbiff

Lunchen idag blev något jag längtat lite efter, en sallad med fräsch frukt i. Jag hade ju blodgrape hemma så jag utgick ifrån den lite. Skar ut klyftorna och kramade ur juicen i en skål, som jag sen blandade med lite kesella. Som grund hade jag blandad sallad och svart quinoa. Sen stekte jag strimlor av zucchini i avokadoolja med lite havssalt. Skivade en champinjon, en halv avokado och tärnade den uppvärmda dinkelbiffen (nutana). Allt detta fick trängas på tallriken med salladen och quinoan och som avslutning ringlade jag över grape- & keselladressingen. Det var en perfekt blandning av friskt, sött och salt. Det var en riktig höjdare med stekt zucchini istället för att bara ha rå, smaken blir en helt annan och det blir lite roligare konsistens med härligt crunch kvar i mitten. Grape är för mig en lite bortglömd frukt, men nu kommer jag helt klart använda den oftare.




Kommentarer
Postat av: molly

hejsan!

hoppas att du har haft en bra dag och att du mår bra:)



ja, vi får ta och ses i götet när vi båda har flyttat dit ;)



din lunch och frukost såg inte dumma ut :) här har de slutat att sälja nutanas varor, vilket är synd för de är så goda :(



vad ska du hitta på ikväll? här blir det nog let´s dance skulle jag tro.

du får ha det så bra! kramar

2009-03-13 @ 15:10:17
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0