Mysig kväll

Jag var alltså hos min gudmor ikväll, där det bland annat bjöds på middag och underhållning i form av rappakalja :) Middagen var en särdeles god paj där några av ingredienserna var vitkål och valnötter. Till efterrätt åt vi rabarberkräm och en pakistansk efterrätt gjord på bland annat ris, kokos, torkad frukt och kardemumma. Riktigt gott båda delarna! En av sönerna i familjen hade varit en längre period i Kina och hade köpt med sig hem speciella te-saker och det var riktigt kul att få se hur man dricker te i kina, inte alls som här kan jag avslöja :) Men grejen med de små kopparna ska jag nog ta efter, så slipper jag råka ut för att teet hinner kallna innan jag ens druckit hälften.

Efter ett tag kom yngsta sonen hem och han är alltid lika pepp på att spela sällskapsspel, så till slut bestämde vi oss för rappakalja. Det gick väl hyfsat, men i slutet var jag verkligen trött så då stod det mest still i maskineriet. Trevlig kväll hur som helst! När jag skulle hem fick jag knappt komma åt mina skor, då husets kattungar tagit dem i besittning ;)


Kålpajen. Ingen höjdarbild, men jag kan inte ta 15-20 bilder när jag är bortbjuden :P

Mellan middag och efterrätt fick jag beskåda ena kattungens musikaliska färdigheter. Det lät sådär ;)

En riktig procedur att få fram teet, så som det ska göras i Kina.. men med ett välsmakande resultat!

Rappakalja spelade vi och en massa rappakalja blev det verkligen. Yngsta sonen har en förmåga att komma på de mest underiga förklaringar.


Två små kissar diggade verkligen mina skor (svart-rosa). Tagna på bar gärning.

Kommentarer
Postat av: Molly

det låter och ser ut som att du hade en bra kväll igår :)

hoppas att du har haft en bra onsdag också :) några planer för midsommar? jag ska var hemma med släkt och vänne rsom det ser ut just nu :) ha det fint! kram

2009-06-17 @ 15:52:24
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0