Kycklingfilé med zucchini- & färskpotatisgratäng

Idag ville jag ha nåt lite roligare än nåt som bara slängs ihop på måfå. Kycklingfilé tog jag fram för tining vid lunch så den var redo att stekas när jag kom hem. Jag delade en större kycklingfilé i hälften så den gick fortare att steka, kryddade med örtsalt, svartpeppar och chilikrydda. Gratängen gjorde jag av tunt skivad färskpotatis, zucchini, skivad gul lök, vitlök, sojadryck, havregrädde, örtsalt, grovkornig senap och lite mer chilikrydda. In i ugnen och efter alldeles för lång tid var den färdig och jag fick äntligen äta. Väldigt gott blev det som tur var och nu är jag mätt och belåten och sitter med ett härligt glas rödvin vid laptopen. Hoppas ni har en skön lördagkväll!


Kommentarer
Postat av: Molly

hejhej!

både din frukost och middag låter goda :)

hoppas att din dag har varit bra?:) här har det varit varmt och bra :) i morgon blir det nog stranden eller så funderar jag på iKEA, har inte kommit mig för att ta mig dit än :/

ha en fortsatt bra kväll :) kram

2009-06-27 @ 19:50:08
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0