Underligt

Jag somnade ganska sent och vaknade trots detta kvart i 5. Jag lyckades slumra till den sista tiden innan klockan ringde, men pigg är jag iallafall inte. Har hunnit duscha och äta frukost, morgonpromenader är inte att tänka på när vi börjar halv nio. Det är egentligen inte tidigt, men jag skulle inte orka med nåt tentaplugg om jag klev upp halv sex på mornarna..så nu får jag nöja mig med eftermiddagspromenader, som är bra de också. I vanlig ordning är det förstås plusgrader och halka nu så det kvittar kanske att jag inte kan gå mina promenader.

Hade en trevlig pluggkväll igår med en kursare, även om inte mycket plugg blev gjort. Förmodligen var det ju därför den var trevlig. Jag har insett att det är alldeles för mycket information att ta in på bara en vecka. Sista föreläsningen har vi på torsdag och på lördag är tentan. En dag och några timmar att smälta den sista informationen. Elakt. Det är ca 150 sidor från en bok, föreläsningar och ca 5-6 häften med papper vi ska ha gått igenom. Dessutom är han så snäll att han tar upp det som är viktigt på föreläsningarna, men utelämnar ungefär hälften för att vi själva ska ta reda på det. Helt ok om det är en kurs på en halv termin. Inte när den är under en vecka. Ja, jag är lite upprörd. Dagens syssla är iallafall given.


Frukost: gröt gjord på havregryn+lite müsli, hackad dadel i, hallon, sojamjölk, wasa frukost, messmör, keso, tomat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0