Lite gladare och en ovanligare lunch

Tentan gick över förväntan! Svarade på alla frågor och många var jag helt säker på dessutom. Det är en av få gånger jag känt att en tenta varit enkel. Nu är det bara omtenta i kemi som väntar, det blir desto klurigare. Efter tentan drog jag direkt på joggingtur, underbart. Lite isiga vindar fick jag uthärda, men det var ingen katastrof.

Sen blev det iallafall lunchdags och jag har funderat ett tag på hur chevré och messmör skulle funka tillsammans.. ja, jag har lite att göra ibland. Men en av mina favoritsysselsättningar är att tänka igenom vilka olika ingredienser som skulle kunna passa ihop. Så nu mosade jag chevré, messmör och creme fraiche som jag sedan hade på två fullkornsbrödsskivor. Gratinerade i ugnen ca 10 minuter och toppade sen med vindruvor och rostade pinjenötter. Mycket gott, men kunde faktiskt varit ännu mera messmör i. Inte för alla gissar jag, då messmör har en väldigt speciell smak. Perfekt för mig iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0