Dagens middag, 9/1 -09

Idag gjorde jag en lite en maträtt som tog lite längre tid, gäller att passa på när man kan. Kycklinglasagne med paprikakeso blev det. Egentligen skulle man ha kycklingfärs men jag hade en kycklingfilé hemma så jag malde den i mixern, det funkade ok även om den klumpade sig lite i stekpannan sen, då jag stekte den tillsammans med rödlök och vitlök. Kryddade med lite chili också. Gjorde sen paprikakeso av keso, grillad paprika, salt och peppar som jag mixade till en slät sås och sen blandade med lite buljongvatten. Därefter varvade jag lasagneplattor, kycklingröran och paprikakeson och toppade med riven ost. Det blev lite mycket salt den här gången, men jag det fixar jag nästa gång. Tre bilder bjuder jag på idag, i ugnen, precis urtagen från ugnen och på tallriken tillsammans med en god grönsallad med dadelbalsamvinäger.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0