Smörgåsbord

Idag gjorde vi alltså klart allt som vi påbörjade igår i köket. Det blev ett ganska imponerande smörgåsbord faktiskt och det var fantastiskt god mat. Det känns som vi stått i köket i en evighet, men det blev knappt 2 timmar som det tog att göra klart allting, och fast det var ganska lite att göra så blev det stressigt på slutet när allt skulle vara klart samtidigt. Jag gjorde fiskbullar och hade iallafall preppat allt till en sallad Nicoise, men upplägget fick jag lite hjälp med då jag skulle steka tonfisken på samma gång, plus att jag inte har en aning om hur en sån sallad ska se ut.

Hur som helst, när jag höll på att rulla mina fiskbullar så panerade J i min grupp crabcakes och rödspätta med panko och nyfikenheten tog överhand så jag provade att rulla två av mina fiskbullar i pankon som jag sen friterade. De blev faktiskt goda! Kanske borde jag sälja idén till Max ;) Nu är jag iallafall helt slut och ska nog mest vila hela eftermiddagen. Tur det är träningsfri dag idag.


En friterad fiskbulle, två bilder från smörgåsbordet, detta var långt ifrån allt kan jag tala om, jag hann inte ta fler bilder.

Sallad Nicoise, eller lyxig tonfisksallad om man så vill.

Mer smörgåsbord, crabcakes, chips av potatis, rotselleri, morot, rödbeta, friterad rödspätta och chevice.

Västerbottenspaj i miniformat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0