Falafel i tomatsås

Jag har inte så mycket i frysen just nu och jag orkade inte göra något avancerat idag heller, så jag tog fram några falaflar och mer av gnocchin som jag åt igår. Måste säga att den verkligen föll mig i smaken, vilket inte är så konstigt då min favoriträtt när jag var liten var köttsoppa med klimp, där klimpen var det jag åt mest av. Och gnocchi smakar verkligen som klimp, jag älskar den konsistensen. Inte helt oväntat är jag också väldigt förtjust i palt, men eftersom jag inte gillar fläsket som den färdiga i affären innehåller så är det hemmagjord som gäller, och det tar en del tid att fixa.. fast jag ska nog ta tag i det snart, det känns som det är dags.

Hur som helst. Jag stekte först gul lök, falafel, gnocchi, paprika, broccoli med gurkmeja och mortlad fänkål tills det blivit varmt och fått lite färg. Sedan hällde jag på krossade tomater med chili och lite örtsalt och så var det färdigt. Jag serverade med grönsallad, mer paprika och en klick kesella för att balansera det heta och syrliga. Klart godkänd söndagsmiddag!


Kommentarer
Postat av: Matilda

gottgott!



du, ta en titt in på min blogg vetja! :-)

2009-04-26 @ 23:41:20
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0