Dagens middag, 10/11 -08

Eftersom jag inte hade nåt särskilt inplanerat idag så passade jag på att försöka mig på nåt nytt. Jag har ofta funderat på ifall jag ska prova göra fiskköttbullar så det fick det bli. Jag malde ner sej, lök, gul chili, ajvar relish, salt och peppar till en slät massa. Samtidigt kokade jag amaranth som jag haft länge i mitt skafferi men aldrig fått användning för. Det skulle tydligen fungera bra som bas i t.ex. biffar så jag tänkte att det borde passa bra till det här också. Tyvärr var det lite lurigt att koka fröna så länge som de skulle eftersom det brände fast i botten hela tiden, men det verkade ha räckt med den tid jag kokade dem ändå. Blandade iallafall fisksmeten med amaranth-smeten och fick sen tillsätta båda fiberhavregryn och maizena för att få till en fastare konsistens. Rullade sen små bollar av smeten och den första omgången stekte jag i stekpanna, men då de blev lite för platta så stekte jag resterande i ugnen.

Till dagens middag tog jag alltså några fiskköttbullar, tillsammans med en röra på kidneybönor, keso och ajvar relish, broccoli och körsbärstomater. Amaranthen gjorde bullarna krämiga i mitten vilket faktiskt inte var så dumt. Tur för mig att de blev goda för jag kommer få äta det några dagar framöver.




Kommentarer
Postat av: Rebecca

SER RIKTIGT GOTT UT!!!!!! men borde man inte ha ris el pasta till? =S

2008-11-11 @ 11:18:22
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/
Postat av: E-S

Tack! :) Jo, jag tänkte eftersom jag blandade fisken med både havregryn och amaranth (hälften/hälften ungefär) så skulle det kanske bli väl mycket kolhydrater. Men du har nog rätt, jag blev inte mätt så länge på det så nästa gång tar jag nånting mer till :)

2008-11-11 @ 12:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0