Väldigt sent eller väldigt tidigt..?

Det blev faktiskt en lugn hemmakväll igår precis som jag förutspått. Snart får jag ta över som horoskopsförfattare på aftonbladet. Min barndomskompis ringde vid halv tio och undrade om jag inte skulle komma och festa, men hon förstod ju att det skulle bli tungt eftersom jag jobbade idag också.. tråkigt bara att vi inte fick ses. Men hon skulle tydligen vara hemmavid om en vecka så det går nog att styra upp. Sen har vi ju storsjöyran också, det får inte glömmas bort.

Vaknade iallafall av väckaren imorse vilket är lite ovanligt, men då gjorde jag antagligen rätt i att inte gå ut igår. Usch, va sliten jag börjar bli. Hur som helst.. precis när jag börjat bege mig mot jobbet strax innan sju så kommer tre, något alkoholpåverkade killar förbi och blev glada att se att någon annan var i farten. De trodde jag skämtade när jag sa jag skulle på jobbet, det var ju mitt i natten! De skulle och skrämma livet ur nån stackare i ett näraliggande hus och undrade om jag ville följa med. En annan gång, sa jag. När jag sen cyklade iväg så ser jag två killar mitt på vägen. Ena pinkade och den andra släpade på en kundvagn full med...ja, jag har ingen aning. De var också jätteglada att se mig och vinkade och ropade något som jag (tack och lov) inte kunde höra på det avståndet. Jag vinkade glatt tillbaks iallafall. Trevligt med marknader.

Halva dag 4 har passerat, 2,5 dagar kvar. Det rullar på, och hyffsat smärtfritt får jag väl säga. Det som känns tungt är att när jag väl är ledig så måste jag plugga på omtentorna som är i augusti. Härliga liv. Fast det kvittar väl, det verkar inte bli så mycket sommar iallafall. Det är 13 grader idag och inte en solstråle så långt ögat kan nå. Skönt löparväder iallafall, alltid något. Nåja.. dags att göra lite nytta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0