Typiskt


image99

Min lilla kisse verkar ha fått skabb. Eller ja, det är väl egentligen en gissning och inte från min sida. Kollektivet består av tre katter, min Diego och så den andra tjejens två katter. Diego har tydligen kliat sig mycket i öronen, vilket jag aldrig sett och därför inte funderat över (såklart). Har sett något som ser ut som en sårskorpa i ena örat, men det är allt. Tyvärr tror den andra tjejen iallafall att det kan vara skabb och att en av hennes kissar fått symptom, så imorron måste jag ringa veterinär och se om de kan ge mig recept på medicin. Och håll tummarna att de kan ge mig receptet över telefon, för med en tenta på fredag så har jag verkligen inte tid att åka in med Diego till stan och tjorva nu. Men å andra sidan vågar jag inte direkt vänta till måndag heller, med tanke på de andra katterna.
Någon som har erfarenhet av katter och skabb? Skulle gärna vilja ha lite info om hur det ser ut och om det är lätt eller svårt att behandla.

Nu är det snart dags att sova iallafall, ska bli riktigt skönt. Har försökt fixa mitt trådlösa internet ikväll, men det slutade bara med att jag hade fler kablar än innan, så om någon är bra på sånt får ni gärna höra av er också. Har precis kalasat på ett gott äpple också, Jona Gold förstås, vad annars! Sov så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0