Mmm mörkrost

När mamma var här senast var hon jättesnäll och köpte ett paket kaffe till mig. Tyvärr var det ett alldeles vanligt bryggkaffe, inte mitt vanliga märke och inte mörkrost. Jag stod ut i tre dagar tror jag, men ikväll fick jag nog och bytte ut det mot ett mörkrost, Arvid Nordqvist. Inte bara jättegott, namnet är ovanligt snyggt också (för de som missat det kan nu gissa vilket efternamn jag har). Hur som helst, gott är det och jag har njutit av varenda klunk.

Pumpen gick bra, men jag har alltid en känsla av otillfredsställdhet när jag inte får bli varm och svettas lite, så det var tur att jag körde intervallträningen efteråt. Väl hemma blev det som planerat, lax med rotfruktsmos. Lite sötpotatis som var kvar, morötter, palsternackor och fänkål. Så ruggigt gott! Det bästa är nog ändå grönsalladen. Om man kunde leva på det skulle jag göra det. Gröna krispiga blad, alfalfa-groddar och orange paprika med den vanliga balsamvinägern till idag. Himmelriket. Aanyway. Jag har för övrigt inte halkat en enda gång i vinter - förrän idag. Och givetvis gick det då fyra killar precis bakom mig. Kul. Inte för att jag egentligen bryr mig. Eller jag kan ju låtsas iallafall.

Så. Imorron bär det av till Skellefteå. Först föreläsning på förmiddan, träning innan lunch och så åker jag med bussen nån gång vid fyra, borde det bli. Skönt skönt skönt. Hoppas jag får se let's dance och melodifestivalen nu bara, men jag har för mig att min moster gillar det lika mycket som jag, så det är nog inga problem. Härligt med helg imorron även om den kommer innebära en hel del pluggande...vad ska ni göra i helgen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0