Energikick!

Bodypump idag som vanligt, men nu var det en del nya låtar insmugna i det gamla programmet - mycket tyngre! Fast sånt blir jag bara taggad av, speciellt om jag klarar av övningarna med samma vikter som tidigare. Dessutom upptäckte jag att jag blivit starkare i bröstmusklerna, jag klarade nu alla repetitioner, vilket jag nog aldrig gjort tidigare. Till min stora lycka fick jag se att de nu flyttat tillbaka löpbanden så efter pumpen tänkte jag testa att springa lite också. Körde tio minuter med 10 km/h första 7, 11 km/h minut 8, sen höjde jag 0,5 för varje minut så jag slutade på 12. Kändes som jag flög fram, jag fullkomligen älskar att springa! Nu blir det nog så att jag byter ut ett av spinningpassen mot löpning istället, då får jag mer variation och så har jag saknat löpningen så mkt. Hade det inte varit så halt ute så hade jag skuttat hem.

Middag blev fiskbiff som jag hade i frysen, med mathavre, minikeso, broccoli och grönsallad med tomat. Nu sitter jag här och mår gott, livet känns faktist inte så dumt just nu. Kanske funkar det med mitt positiva tänkande, det vore ju underbart. Detta trots att jag insåg idag att vissa människor inte alls är vad man trott, vilket i vanliga fall hade tyngt mig nämnvärt, men idag? Nepp. Idag mår jag bra, idag är min dag, precis som alla andra dagar framöver. Ingen ska få stjäla energi från mig mer, den behöver jag själv. Och speciellt nu... dags att ta tag i tentaplugget. Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0