En dag kvar

image101


Sen är det dags för tentan. Brrr. Jag vill inte. Samtidigt så har jag blivit lugnare ju närmare inpå den jag kommit. Men det är bara för att jag vet att jag kommer få göra om den. Jo, jag har lite svårt att tro på mig själv. Jaja. Idag ska jag iallafall sitta hemma och plugga. Det är rätt drygt i längden att släpa med sig lunch, mellanmål, träningskläder och böcker till skolan. Så idag blir det att sitta här hemma i köket.

Gångvägarna har blivit fixade nu så jag kunde gå hela vägen utan att halka på en endaste liten isfläck. Det tog bara 5-6 dagar att fixa det.
Frukost idag blev gröt gjord på blandgryn och havrekli, kokad tillsammans med en hackad färsk dadel, lite tranbärspulver, linfrön, kanel och ingefära. På gröten ett halvt hackat äpple och sojamjölk. Åt även ett runt wasa-knäcke med minikeso, tomat och grönsallad till, plus den andra halvan av äpplet. Fast som sagt, ska nog skippa smörgåsen för även ett knäcke kändes lite overkill. Eller? Gah, så himla svårt det där. Men gröten är gudomligt god, den måste ni pröva nån gång. Nu ska jag dricka resten av mitt kaffe och njuta av mina sista lediga minutrar innan det blir dusch och sen tentaplugg. Bara att bita ihop. Ha en fin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0