Halvvägs

Bara tre dagar kvar till helg..eller två, om man är lite mer optimist. Det har jag dock svårt att vara då jag måste ägna även hela fredagen till plugg. Speciellt som jag ska på dans på kvällen. Ja, det stämmer, jag ska vingla omkring på styrdansgolvet tillsammans med J. Förhoppningsvis får man väl en dans med någon trevlig karl också. Även om jag hört rykten om att medelåldern är något lägre på fredagar så misstänker jag ändå att jag och J kommer vara bland de yngre som vågat sig dit. Men det spelar ingen roll, så länge vi har roligt. Och det blir lite nostalgi då jag var en del på dans när jag gick i gymnasiet. Tro det eller ej, men det var ofta mer populärt bland ungdomar på den tiden än att gå på vanligt disco. Tyvärr är jag inget vidare på att dansa även om jag kan grunderna.. men så länge killen kan föra så brukar det gå bra.

Idag vaknade jag 10 i 6. Läste DN, lyssnade på musik och tittade på nyheterna. Väldigt vad allmänbildad jag kommer bli nu när jag både läser tidningen och ser på nyheterna. Mycket snack om nobelmiddagen som är ikväll iallafall. Vem bryr sig om den egentligen? Och vem orkar se på eländet på tv? Det skulle vara nog så tråkigt att vara där live. Och på the voice berättade en journalist att man inte får gå på toaletten på 6 timmar, eftersom man bara får stiga upp om kungen gör det. Något år hade kungen dock varit så barmhärtig att han rest på sig för att det inte skulle ske några olyckor. Låter mer som ren plåga än glamour. Jag ska se Bonde söker fru, där händer det nåt iallafall.

Nåja. Dagens plan är att plugga, plugga, plugga, tvätta, plugga, tvätta, plugga. Sen träning. Jag kan knappt bärga mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0