Över nu

Sista dagen på jobbet avklarad. Jag har lovat tre vårdtagare att skicka kort till dem och hos en fick jag lov att skriva ner min adress så hon kunde skriva till mig. Dagen var fruktansvärt seg med få vårdtagare att gå till och när man dessutom har sovit för lite och befinner sig i en soffa så ligger man farligt till..fast jag somnade inte. Men det var nära. Både vårdtagare och kollegor frågade vad jag gjort som var så trött. Och det räcker visst inte med att säga att man sovit för lite. Då vill de veta varför. Så jag sa som det var. Att jag lagt mig sent.

På onsdag bär det av till Umeå igen, äntligen. Tyvärr vet jag inte ännu hur jag kommer bo (tror det är dags att ta reda på det ikväll) och oavsett var det blir så kommer jag måsta ägna mig åt studier 24 timmar om dygnet för att vara säker på att klara en omtenta. Fast det är egentligen omtentor som i plural, men en måste jag klara för annars anser csn att jag varit för lat och ger mig inga pengar. Det är då det kan bli smått krångligt att plugga i höst. Men skam den som ger sig.

Nu är jag trött och grinig. Men först träna. Sen umgås. Sen får jag sova, men lär som vanligt vakna snortidigt. Så går det när man skaffat sig en skaplig dygnsrytm. Oh well. Dags att biffa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0