Vilken soppa


Ha ha, vilken ordvits. Humorn är på hög nivå idag känner jag. Var döhungrig och skulle göra en soppa tänkte jag. Skar lök, fänkål och potatis i lagoma bitar, fräste, kryddade med chili, basilika, paprika, tomatpuré, grönsaksbuljong och peppar och lät det koka tillsammans i 5 minuter innan jag hällde i lite tärnad röd paprika och mindre bitar av alaska pollock. Har nog aldrig gjort fisksoppa förut, men den blev riktigt god faktiskt. Kanske lite väl mycket chili, men när jag är hungrig så har jag tyvärr ganska bråttom. Såklart en brytbrödsbulle till, med keso och tomat. Har annat hembakt bröd i frysen också, men jag har visst snöat in mig på brytbrödet för tillfället.. på tal om snö så är det visst vinter igen, på allvar. Kul.

För övrigt så har jag och två från klassen suttit och gjort en antydan till att försöka plugga idag, men större delen av tiden pratade vi om en massa annat. Det var trevligt men inte särskilt produktivt. Äsch, vi fixar det imorgon. Tanken var ju att jag skulle in till stan och söka jobb i dagarna men det kan jag ju fetglömma eftersom vi måste sitta från morgon till sen eftermiddag både imorgon och på fredag med grupparbetet. Härliga skola, härliga liv. Får väl vara glad över att jag har balen att se fram emot, något slags ljus i slutet på tunneln. Jaja.. nu blir det gamla gilmore girls-avsnitt, finns inget bättre. Hej så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0