Inkokt lax med ingefärssås

Mitt bland alla flyttlådor lyckades vi tre som fortfarande bor här laga mat samtidigt. Dessutom fick jag till en vettig middag, trots att de flesta kryddor är nedpackade. Den sista laxfilén skars i 4 bitar och fick koka upp som snabbast i vatten med salt, szechuanpeppar, lagerblad, vitt matlagningsvin och kruspersilja. Pepparn hörde väl inte riktigt dit, men det var den jag hittade :) Sen fick den stå och dra i lagen medan jag kokade gnocchi, favabönor och sparris. Under tiden gjorde jag en sås av yoghurt, kesella, finhackade ingefära (orkade inte leta reda på rivjärnet), gräslök, örtsalt och peppar. Sallad med zucchini blev det också och i slutändan en riktigt god middag. Vi lyckades dessutom bli klar med maten samtidigt och det är inte ofta som vi tre äter middag samtidigt, så det var riktigt skönt att det blev av åtminstone en gång innan vi delar på oss för gott.


Kommentarer
Postat av: Molly

http://mollyshalsoblogg.blogspot.com/2008/06/inkokt-lax-m-ststark-gurksallad.html



hej! jag brukar oftast ugnssteka laxen, men jag hålle rmed om att den är goda inkokt också :) ovanstående länk är till en lax som jag gjorde förra året och den kan rekommenderas.



allt bra med dig? :) hoppas det :)

du får ha en fortsatt bra kväll :) kram

2009-05-27 @ 19:45:41
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0