Typiskt

Nu glömde jag ta kort på dagens middag, som faktiskt inte ens var en matlåda. Men inget avancerat heller.. två tilapiafiléer i små bitar, en burk kidneybönor, tärnade champinjoner, hackad gul lök, krossade tomater med chili, curry, gurkmeja, rosmarin och grönsaksbuljongtärning.. plus proteinpastaskruvar, en klick keso och tärnad gurka. Bra skit helt enkelt. Gott alltså. Kan hända att jag glömde ta bilder eftersom kombo H:s mamma med kille är här, kan se lite fånigt ut när jag fotar min mat... nu hoppas jag bara de pallrar sig från köket snart så jag får plugga där. Här inne på rummet blir det annars att sitta i sängen och det kommer sluta med att jag får vissa likheter med ringaren i notre dame.

Träningen idag var skoj, nästan alla nya låtar från nya bodypump-passet den här gången. Resten av veckan vänder upp och ner på mina vanliga rutiner då de drar ner på många pass så här innan jul... så jag får improvisera. Nu har jag åtminstone ett gym att gå till, under julen får jag verkligen en utmaning med träningen. Tänk er oändligt med skog, inga gatlyktor, en halvmeter snö med begränsad skottad yta. Och hemska farliga björnar i skogen. Jag litar inte ett dugg på att de snällt sover i sina iden. Jogging på dagstid alltså. Och styrketräning går det med, bara man har lite fantasi. Vattenflaskor är bra tyngder till exempel. Jag vill inte börja det nya året med ett benbrott bara för att jag slöat till mig under julen, det går inte för sig.

Folk verkar se den här högtiden som en ursäkt för att få vräka i sig stora mängder med mat utan att få dåligt samvete. Men det fungerar ju inte så bra egentligen, för det dåliga samvetet dyker upp ungefär i samband med att man ställer sig på vågen en vecka senare. Nu säger jag inte att man inte ska unna sig på julen, för det är klart man ska! Julgodis, risgrynsgröt, julskinka och allt sånt mums måste man ju få njuta av, men ja.. med måtta kanske. Kanske hålla sig till en-två unnardagar och inte fjorton. Men det är inte konstigt att det blir mer än man tänkt, med all hysteri kring mat och godis kring jul. Det ska vara så mycket av allt. Jaja. Jag ska sluta tjata. Det är en gång per år. Jag lägger ner.

Nä, nu måste jag ta tag i studierna. Jag tycker kemi är roligt, jag tycker kemi är roligt, jag tycker inte kemi är roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0