Dagens middag, 16/12 -08

Idag blev det en middag fylld med nyttiga saker. Dels lax med omega-3 och dessutom avokado som ju är rena hälsobomben. För att klargöra precis hur nyttig den är tänkte jag berätta lite om denna fantastiska frukt - ja det är faktiskt en frukt. Den innehåller ganska mycket fett, men enkelomättat fett som kroppen mår bra av. Den innehåller också B6-vitamin, folsyra, kalium, A-vitamin, E-vitamin och antioxidanten lutein. Inte dåligt näringsinnehåll med andra ord. Idag hade jag tärnad avokado, tillsammans med tomat och tärnat päron i min bulgur, som dessutom smaksattes med en röra på kesella och ajvar relish. Till hade jag alltså en laxfilé som jag kryddade likadant som senast, med dadelbalsamvinäger, sambal oelek, örtsalt och peppar. En perfekt måltid för att orka plugga hela kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0