Dagens lunch, 3/12 -08

Idag slog jag på stort. Tog fram kycklingfärs redan igår faktiskt och planen var att göra kycklingköttbullar. Blandade i hackad soltorkad tomat, fetaost, basilika, peppar, 1 ägg och för att få en fastare konsistens använde jag blandgryn. Jag är inget fan av ströbröd och t.ex. havregryn är ju bra mycket nyttigare.

Sen stekte jag bullarna i avokadoolja, som tål en ganska hög temperatur. När de var klara började jag med tomatsåsen. Hackad gul lök, skivade champinjoner, pressad vitlök, krossade tomater med chili, svartpeppar och lite örtsalt. I slutet la jag också i zuccini som jag gjort remsor av med en osthyvel. Dagens lunch blev således proteinspagetti med kycklingköttbullar, tomatsås och fänkål. Otroligt gott! Det blev fyra matlådor också, inte dumt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0