Yoghurt med frukt- & nötmüsli

Provade faktiskt att köpa hem Axas nya müsli "f-müsli glorious premium" som låter väldigt flashigt och ja, den är väl kanske lite flashig. Mycket frukt och inte bara de gamla vanliga russinen. Den innehåller havregryn, bananchips, dadlar, rostade hasselnötter, russin, ananas, pumpafrön och veteflingor. Även om den var riktigt god kände att det blev nästan lite för mycket med alla de sakerna i och hade helt klart varit nöjd med bara hasselnötterna och dadlarna. Nu heter den ju glorious premium så de har ju verkligen förvarnat om den givmilda mängden godsaker i den, så det är klart att jag inte är förvånad. Prova måste jag ändå göra, nyfiken som jag är, och den kommer förgylla min frukost fler gånger helt klart. Bara inte varje dag.

Utöver müsli hade jag äpple och hallon i, plus att jag åt en wasa frukost med smör, leverpastej och tomat. Nu ska jag sätta igång med flyttstöket igen, jag har flera säckar med kläder som ska rensas och förhoppningsvis slänger jag det mesta. Hade jag haft en bil hade jag givetvis skänkt bort allt till myrornas eller kupan, men nu har jag inte det tyvärr och det handlar om mängder som jag inte kan ta med på en buss. Nåja. Till verket.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0