Vildsvinsköttbullar med tomat- & basilikapasta

Helt seriöst, jag ville inte att det skulle ta slut. Det var ren och skär njutning från första tuggan till den sista. Detta lyckades jag slänga ihop trots att jag var vrålhungrig och trött efter 8 timmars pluggande i skolan. Först satte jag igång att koka fullkornsspagetti. Sen fräste jag finhackad vitlök i lite smör och när de blivit gyllengula slängde jag också i strimlad zucchini, champinjonbitar, sambal oelek och bara en liten skvätt krossade tomater med chili. Egentligen hade jag velat ha färska körsbärstomater, men man tager vad man haver.

När det fått puttra ett tag hällde jag i vildsvinsköttbullarna jag hade i frysen sen tidigare, lät de bli varma och så i med den färdiga pastan och röra om för glatta livet. Av med stekpannan från plattan och i med grovskuren ruccola och basilikablad. Jag glömde salta och peppra, men det smakade så oerhört mycket så det hade varit överflödigt. En fullständig fullträff!




Kommentarer
Postat av: Molly

även om jag inte äter kött så ser det och låter det gott :) lyxigt värre med vildsvin också :)

hoppas att du har haft en bra dag! :) kramar

2009-05-21 @ 20:37:10
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0