Smörgås med kyckling & persiljekesella

Jag måste säga att spotify är gudomligt, egentligen för det mesta, men allra mest vid såna tillfällen som imorse. Jag skulle stöka undan efter palt-fixandet igår och ville ha musik, men kände inget sug efter någon fartig musik, eller ens musik med text. Jag sökte bara på thai chi och så kom ljuvliga toner av kinesisk harmonisk musik genom högtalarna. Precis vad jag behövde. Och de smutsiga kastrullerna är ett minne blott, precis som min frukost, som idag blev yoghurt med äpple, sharonfrukt, müsli, sultanrussin och hasselnötter, plus en skiva av något av pågens bröd (de heter ju nästan likadant, men alla namn har ett utropstecken efter iallafall) med kesella som jag blandade med persilja, rökt kycklingpålägg, röd paprika och champinjon. God kombination, men kanske hade basilika funkat bättre?

Tvätta skulle jag göra kl 7 imorse också, men jag var så trött så jag somnade faktiskt om så någon tvättning blir det inte idag. Det gjorde dock inte så mycket, jag la mig i soffan framför tvn och såg klart på andra delen av Anne på Grönkulle istället, jag älskar verkligen de filmerna! Solen verkar iallafall skina där ute så snart blir det en lång promenad i friska luften.




Kommentarer
Postat av: Cornelia ♥

Vilken god frukost! <3

2009-05-10 @ 11:14:34
URL: http://annacornelia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0