Skön dag i solen

Dagen började med att jag och Sofia gick till Strömpilen för några ärenden, dels till Maxi för att handla till lunch och middag. Detta tog bara ca 2 timmar. Tur att jag och Sofia är likadana på den punkten att vi gillar att strosa omkring i affärer och ta allt i vår egen (lugna) takt. När vi till slut kom tillbaka satt redan två tappra själar ute i solen mellan studentbostäderna och myste på filtar. Medan de gjorde det så gick vi in och gjorde iordning lunchen som blev tokgod verkligen. Ciabattabröd med avokadoröra (mosad avokado, turkisk yoghurt, salt, peppar), grillat kycklinglår delat i små bitar, mozzarella, tomat och färsk basilika. Att sen äta den ute i strålande solsken på en grön och härlig gräsmatta gjorde inte saken sämre. Det gjorde heller inte det goda ölet jag drack till ;)

Efter det kom det mer och mer folk och när solen gick ner bakom byggnaderna förflyttade vi oss till den legendariska kullen som ligger mot kortsidan och där uppe låg vi och solade, pratade, spelade gitarr och sjöng (vi hann grilla lite kycklingfilé däremellan också) till ungefär halv nio då alla utom jag traskade iväg till en studentpub för att kalasa vidare. Jag orkade bara inte trängas med en miljard fulla studenter. Men jag är nöjd med dagen och tacksam för att jag fick lite quality time med mina fina vänner. Tack!


Bättre bild än så här hann jag inte få till då vi var brutalt hungriga. Men rackarns vad gott det var!

Sofia och jag.

Kommentarer
Postat av: Matilda

den där mackan brukar jag också göra! himlans god! däremot har jag inte testat att ha guacamole till, utan har haft en grekisk yoghurt-dressing från felix. den är helt SJUKT god till!

:-)



tack ska du ha! är min favvoklänning! :-)

2009-06-04 @ 12:08:37
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0