Nyponfil

Så här vackert kan det bli när man får för sig att blanda Norrskensfil med nyponsoppa. Gott blev det också, speciellt tillsammans med äpple, russin, allbran plus, kanel och ingefära. Jag fick i mig en smörgås idag med, men den gjorde sig inte vacker på bild tyvärr. Det var iallafall en halva av en sån där mumsig fröfralla man kan köpa en och en på Maxi, som jag hade philadelphia, leverpastej och tomat på. En lite konstig blandning, men som smakade gott iallafall :)

Idag är det dags att springa Blodomloppet, och för min del blir det en mil i år också. Förra året sprang jag på 53:56 och såklart har jag som mål att springa bättre i år. Det dumma är att de har bytt bana i år igen så det är svårt att ställa sig in på hur det kommer kännas med underlag och för den delen är det lite jobbigt att inte veta var på sträckan man befinner sig. Jag äger ingen klocka och att ha med mobilen känns mest jobbigt då den kommer ligga och skumpa i fickan hela vägen isåfall. Om någon har en klocka att låna ut tar jag tacksamt emot!

Taktiken i år blir att ha ett något snabbare tempo redan från början och sedan öka lite när halva sträckan är avklarad. Vi får väl se hur det lyckas. Helt galet många som springer i år iallafall, över 6000 personer! Det är dubbelt så många som ifjol, och de fick till och med sätta anmälningsstopp för över en vecka sen. Jag tänker inte ta några risker, utan kommer vara där onödigt tidigt och se till att vara bland de första som springer iväg. Hoppas nu bara inte helgens sjukdom har gjort mig klen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0