Matlådelunch

Är fortfarande inne på min tömma-frysen-innan-jag-flyttar-period, det verkar aldrig ta slut. Idag blev det bön-, potatis- och tomatgryta som jag gjorde när jag var inne i min jag-måste-göra-mig-av-med-mandelpotatisen-period. Jag kanske får göra en slags minnesbok över alla fantastiska perioder jag haft. Förmodligen skulle bara jag ha nöje av den, nåt att läsa när jag behöver skratta.

Hur som helst, den grytan blev det, lite uppiffad med mer champinjon, zucchini, färsk kruspersilja och keso med en sallad på blandsallad, rädisa och körsbärstomat. Ja, lite konstig blandning, men jag måste använda upp det innan det blir dåligt. Det är nog ett av mina största problem när det kommer till mat, jag vill ha för mycket på en och samma gång och sen när det börjar sjunga på sista versen så blir jag plågad av mitt andra stora problem (som egentligen är positivt) som är att jag inte kan slänga mat.. underliga kombinationer har uppstått, och fler kommer det att bli. Här har vi ett misstag som jag aldrig lär mig av.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0