Mandelpanerad rödspätta med rotfruktsmos

Förvisso vet jag inte vad pumpa räknas till, men kanske är det inte rotfrukt. Hur som helst så gjorde jag moset på kålrot, potatis och pumpa, som jag mosade tillsammans med sojamjölk, dijonsenap, örtsalt, svartpeppar och persilja. Då konsistensen blev något för lös så hade jag också i lite kesella, som gav moset en rätt härlig ljus färg. Till moset gjorde jag rödspätta i ugn, panerad med en blandning av ströbröd, finhackade mandlar, örtsalt, svartpeppar, mortlade fänkålsfrön och flytande margarin. Bredde ut det hela på fiskfilén och skjutsade in i ugnen i ca 7-8 minuter på 225 grader. Det blev en god och krispig yta på fisken och moset smakade riktigt bra, med några större bitar kvar, precis som jag vill ha det.

Det blev dåligt med bloggande idag, men imorgon ska jag vara back on track. På torsdag ska jag in i köket på skolan igen och då är det Mathias Dahlgren som ska dela med sig av sina kunskaper. Nervös är bara förnamnet.


Kommentarer
Postat av: Molly

rödspätta är så gott :) använde du färsk eller fryst? :) helstekt färsk rödspätta är gudomligt gott :) har du testat det?:)

ha det så bra! kram

2009-05-05 @ 21:53:10
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0