Kesellayoghurt med varma kaneläpplen

Ajaj, vilken träningsvärk jag har idag. Man tror inte det ska ha betydelse om man kör ett nytt bodypump-pass, för rörelserna är ju för det mesta samma som tidigare, men i lite annan ordning. Det har betydelse. Förvisso ökade jag på vikterna på ben igår, men så här ont har jag inte haft på länge efter ett pass. Ska bli kul att slita med städning hela dagen med den här värken. För övrigt har jag redan hunnit vara ute på långpromenad, det var otroligt skönt i solen och 16 grader redan kl 8. Det lär bli sommarens första riktiga värmebölja idag.

Till frukost fick det bli enkelt och snabbt, man orkar knappt vara i köket när det ligger saker överallt. Blandade kesella, yoghurt och hackat äpple först. Sen körde jag fler äppelbitar i micron tillsammans med en skvätt vatten och kanel tills de blev halvmjuka. Toppade kesellayoghurten med det och axas gourmet-müsli. Gott med både krispigt, syrligt och mjukt, sött äpple. Om ca 35 minuter är det sagt att vi ska börja städa, men ingen mer än jag har hittills klivit upp ens, så jag misstänker det blir något senare.. inte mig emot ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0