Katastrof

Det var det verkligen. Jag överdriver inte på något sätt, det gick verkligen så uselt. Jag fick fram consommén och vaniljsåsen till servering i tid, men båda delarna blev underkända pga klantiga misstag. När det sen kom till wallenbergarna, som jag sparat till sist just för att jag visste att jag skulle få svårt med dem, så insåg jag ganska snart att jag inte skulle hinna klart de över huvud taget.

Jag började således plocka undan sakerna från min station, tills Gert Klötzke, som var där och bedömde tillsammans med Stefan Öqvist, kom fram och sa att jag skulle göra klart det jag påbörjat men att jag då skulle göra det riktigt bra. Nu lyckades jag ju inte med det heller, utan hällde ner för mycket peppar i potatispurén. Oh well. Vad är väl en bal på slottet, eller ett år till på denna skola.. så gick mina tankar, de ljusaste och mest positiva av dem. Nu fick de flesta av oss rest på det här, men först till hösten av någon anledning. Så än är det inte tid att sörja.

Jag är dock helt väck i både kropp och själ nu och undrar ni över mina icke existerande matbloggar? Jag kan avslöja att min mage fortfarande inte vant sig vid normal mat och sväller upp vid minsta lilla. Jag som hatar att få i mig näring i dryckesform (jag gillar helt enkelt att tugga min mat) kommer tyvärr få stå ut med det ett tag. Men frukostbilder ska jag nog kunna ordna iallafall :)



Klicka på bilden för att komma till bildkällan. En hård, men rättvis kock och lärare och som idag visade sig vara oerhört omtänksam gentemot oss studenter.Även om förtroendet för mina egna färdigheter sjönk rejält idag så ökade förtroendet också ordentligt för Gert.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

vad pluggar du för något?

2009-05-18 @ 20:09:57
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/
Postat av: Katarina

vad kul! så får du mer tid i köket och får träffa gert igen. du får gärna öva på vaniljsåsen i närheten av mig. borde du inte öva lite på blåbärspajer också? är jäkligt imponerad att du ens gick dit efter att ha varit magsjuk. jag hade nog bara varit hemma och gnällt. ser i alla fall fram emot att dú kvicknar till och ställer dig vid spisen igen så man får sitta och dregla lite över dina fina matinlägg.

2009-05-18 @ 21:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0