Hallonyoghurt med jordgubbar

Jag ville inte titta ut genom fönstret och se det. Jag hade dock ingen chans att missa det ändå. Solen har fullkomligt överöst lägenheten med glittrande solstrålar, ljuset spelar i varenda hörn. Jag visste att det skulle bli så här och jag visste att jag skulle bli bitter. Ändå känns det så otroligt jobbigt. Ja, det är vackert väder, jag det kommer bli över 20 plus idag, och ja, jag måste fortfarande vara inomhus hela dagen och flyttpacka och städa. Regn och rusk har aldrig varit mer efterlängtat. Istället för att glassa i solen som alla andra måste jag slita och släpa bland damm och skräp medan jag lyssnar på glada studenter, fräsande grillar och sommarens sliskigaste popdänga. Till och med det sista låter lockande i det här fallet. Bitter, ja, trött och lite bakis, nej, gör inte saken bättre.

Frukost blev det trots denna morgons muntra inställning och jag fick chansen att prova min alldeles nyinköpta stavmixer. I sommar kommer jag inte ha med min stora mixer/matberedare med mig hem och jag måste kunna göra en svalkande smoothie om jag känner för det.. så jag investerade helt enkelt i en igår. Jag blev tyvärr lite besviken, för den verkar inte vara så effektiv som jag hade hoppats. Funkade gjorde den dock och det som mixades var yoghurt, hallon och vaniljsocker. I hade jag jordgubbar, axa fullkornsflingor, valnötter och sultanrussin. Det blev en macka också, någon stackars kantbit som fanns kvar i frysen, med mitt senaste favoritpålägg, kesella, messmör och tomat.


Kommentarer
Postat av: molly

låter som en härlig start på dagen :)

du får ha en fortsatt bra eftermiddag och kväll samt en bra helg. kramar

2009-05-29 @ 14:46:42
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0