Hallon- & bananyoghurt

Till frukost idag mosade jag ett gäng hallon med en halvfrusen banan, som jag sedan blandade med lite sojamjölk och lite naturell yoghurt. Utöver det hade jag tärnat äpple, gojibär, hasselnötshack, allbran plus, kanel, ingefära och kardemumma. En fullkornsmacka blev det också med becel, rökt kycklingskinka, sallad och tomat. Jag är inne i en rosa period i mitt liv och då får gärna så mycket som möjligt vara rosa, även min yoghurt ;)

Dagen kommer bjuda på en föreläsning om ägg tror jag visst, innan det är dags för en matlagningstävling i köket på restauranghögskolan. Vet inte helt vad som kommer hända, men vi slutar i tid för att hinna se tävlingen, så det ska bli spännande. Om jag har tur lyckas jag ta några bra bilder.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Bilden på mackan längst ned är bara så snygg! fokus på kanten, oskärpan i tomaten, skuggan på tallriken.

2009-05-09 @ 11:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0