Gröt med lingonkesella & rostade sesamfrön

Det är ju sällan jag äter sylt till gröt, faktiskt aldrig, men det är för att jag uppskattar och föredrar färsk frukt mycket mer. Ibland kan man ju försöka variera sig något iallafall, så idag blandade jag i lite lingonsylt i kesella som jag hade på gröten, som var gjord på blandgryn, hirsflingor, linfrön, dadel i bitar och kanel. Över gröten strödde jag också rostade sesamfrön, något jag fick upp ögonen för efter att jag bakade choklad/dadel-kakan för några veckor sen. Däremot kunde jag inte vara helt utan frukt så förutom det lilla hallonet på toppen så åt jag också en halva av ett stort äpple till. Sojamjölk blev det förstås också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0