Grillad kyckling med ananas & champinjon

Jag har bestämt mig för att min mage ska börja tåla riktig mat igen, jag klarar inte av att äta kall och lättuggad mat längre. Nån gång måste ju min mage vänja sig. Inte idag tydligen, men förhoppningsvis blir det bättre. Lunchen blev god iallafall och något jag längtat efter de senaste dagarna. Grillad kycklingfilé på spett. Jag delade en stor filé på hälften, från sidan, och skar sedan de bitarna i 2 cm breda strimlor. När jag trätt upp dem på träspett så penslade jag in dem i en blandning av honung, soja, fisksås, sambal oelek och riven ingefära. Ner i grillpannan där de fick fräsa för sig själva ett tag, innan jag också slängde i färsk ananas och champinjon i mindre bitar. Till gjorde jag äggnudlar som jag, efter att kycklingspetten var upplockade, slängde ner i grillpannan och rörde runt tillsammans med ananasen och champinjonerna, för att få upp den goda steksaften från kycklingen. Mumsigt värre, även om magen gnäller nu. Men det var det värt ;)

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0