Efter träningen

Full rulle idag har det varit, först med föreläsning om franska ostar som sagt. Där gav Per Svedman oss en härlig och entusiastisk genomgång av ett gäng olika "ostfamiljer" och efter det fick vi provsmaka en ost från varje familj. Jag måste säga att Roquefort-osten var gudomligt god, tydligen var den exceptionellt bra den här gången enligt Per - och han kan sina ostar. Han är för övrigt den vi har haft alla vinprovningar med, en fantastisk lärare på alla sätt och vis, glöden han har för sitt yrke, för viner och Frankrike verkar aldrig falna. Man lämnar alltid hans föreläsningar med ett leende på läpparna.

Efter en snabb lunch satt jag med min grupparbetskompis och knåpade på arbetet ett tag, innan jag for hem och taggade lite inför kvällens funk och core control. När jag sen kom hem efter träningen så behövde jag fylla på med energi så jag gjorde en lite-allt-möjligt-skål som innehöll yoghurt, blåbärs- och svartvinbärsfilen, kesella, äpple, hallon, dadel, mandlar, gojibär och allbran plus. Grymt gott och precis vad jag behövde!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Första stycket hade suttit fint på RHSFbloggen ;)

2009-05-13 @ 21:35:15
Postat av: Eva-Stina

Men alltså, det känns lite fånigt att kopiera det rakt av, kan ju inte skriva samma sak på två ställen :P

2009-05-13 @ 21:51:13
Postat av: Anonym

hmm... är väl så hela medievärlden funkar! ännu värre när dom återanvänder samma artiklar om och om igen i samma tidning år efter år... byt ut något jag till vi så har du skrivit ett inlägg med helt annan innebörd ha ha. Annars får vi väl ta och lägga en länk till dig sida??

2009-05-14 @ 09:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0